Blogger templates

Gigitan Chenta Untuk Alia Kaiyisah

Hello, aunties.
Hari ini ibu letak gambar saya banyakkkk sangat. Sila jangan boring eyh. Saya rasa ibu mungkin tengah excited dengan skill baru dia membesarkan gambar. So, layan.

Semalam saya outing dengan ibu dan daddy. Sekejap je. Itu pun sebab ibu membebel sebab satu hari tak keluar rumah. Tak dapat fresh air kata ibu. Daddy pun bawa saya dan ibu jalan jalan cari angin di Alamanda. Uh. Jangan tak tahu saya dah hafal map Alamanda. Cakap saja kat mana Ponney, Anakku, ToysRus, Lovely Lace, saya boley je bawak aunties pegi sana. :p

Dalam kereta. On the way pulang dari Alamanda. Aunties noticed apa-apa tak kat pipi syomel saya?.



OK. Close up sikit yek. Nampak?. Ada haiwan datang dekat-dekat masa saya tidur. Bila saya nangis lapar susu, haiwan tu pun nangis lapar darah saya. Kesian saya kan. Pipi dah tak syomel. :(

Ibu cukup marah kalau saya kena gigit nyamuk. Nak tau kenapa?. Sebab kulit saya sangat sensitif. Bila kena gigit, nanti keluar merah-merah. Lepas tu akan jadi gelap. Jadilah kesan macam kat pergelangan tangan kanan saya tu. Aunties nampak tak?. Dah tak syomel kan. :(
Ibu tanya kalau aunties tau mana-mana ubat/cara boleh bagi tangan saya shantek semula. Sian ibu tak boleh dah nk pakaikan baju sexy utk saya.
Jumpa lagi lain kali ya, aunties. Ibu banyak kerja nak settle. Hugs n kisses utk anak-anak teruna aunties yang syomel-syomel mcm saya. Bye.

* Mood tengah down. Susah dapat boss yang tak support ibu study semula. Dan ibu dah malas nak bertegang urat tiap kali ada sesuatu berlaku. Ibu dah fedap *

15 busy bees:

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said... Reply To This Comment

chomelnya alia kaiyisah ni..w/pun pipi nya dh kena geget smpai merah2..hehhee..

sharEna said... Reply To This Comment

wohh..puas sungguh tgk gambo Kaisya besar2. suke tgk gambo no.3 kekeke..kaisya buat mulut camtu cam naurah daaa..hihi..

dear, naurah pn kene geget se'das' kt pipi mase tido kt rmh MIL sabtu lepas. seb baek aku bejaye bunuh itu nyamok dgn mggunakan sebth jari sbb naurah tgk tido lena time tuhh..punyelah byk darah bdk tecit tu dia da isap. siot betol!!

wehh, naurah pn klu bintat2 ade tinggal kesan hitam2 tuh. lambat nk ilang. aku klu dia kene bintat2 sapu lucas papaw jer. ok la sket...

p/s: bln pose bykkn besabo. ujian ler tu.

nanonano said... Reply To This Comment

same la ngn awg dondeng,
na dptkan ubat farmasi,
nama ubat tu xsilap na ELOMET,
mmg sesuai tuk baby..

Hannah Johary said... Reply To This Comment

Ala kesiannya Kaisya! Cara tulis rasa macam dia sendiri yang tengah bercakap. Comel gila. Hehe.

Myiesh pun macam tu. Jadi dark. Tapi lepas tu dia hilang.

Siapa2 ada tips, saya nak tumpang sekaki! Hehe.

~daRLee ZuRiS~ said... Reply To This Comment

alahaii..omeynye die ketap2 bibir camtu.
ibu,cuba sapu french oil
haritu adik zuris eksiden.operate muka.alhamdulillah...dok taruk french oil,hilang dah parut tu

ღnFashyaღ said... Reply To This Comment

cemane nak besokan gambo?? uh kalo saya tau ilmu ni, makin rajinla menepek pic anak dalam blog..hihi..

alia comel..pipi bambam, sebab tu ulat2 suke..hihi

mamamarissa said... Reply To This Comment

ann, sama la marissa...pantang kena gigit nyamuk @ serangga lain, mesti ada bekas gigitan chenta...nak hilang skitt punya susah kan...rasanya ada krim utk sapu, brand pureen pun ada...tapi jue tak pernah try lg :)

Ann said... Reply To This Comment

Eija : hehe. tq Eija.

Sharena : aku tengah excited besarkan gambar ni. kadang menjadi kadang tidak. so, try n error lah. :)

lucas papaw?. pharmacy ada kew?

Na : tq Na. nnt kita cuba cari. tapi, leh ilang ke kesan gelap tu. takkan nk pakaikan fair n lovely pulak. hehe.

Hannah : Myiesh pun sama ke. tsk. tsk. at least hilang juga kan. kaisya punya tak hilang. jelas, terang dan nyata lagi kesan gelap tu. x best tengok. :(

Zuris : french oil eyh. mungkin jugak kan. sebab masa preggy dulu pun saya pakai frenc oil utk scar kat peyut. ok, thanks atas info. :)

Fashya : kita ada letak link dalam entry sebelum ni. Fashya try n kita tengok jadi ke idak eyh. :)

antalya said... Reply To This Comment

amboi dia nk kiss boboy je ye.ank auntie yg gegirl ni xnk kiss la huhuuu
btw utk ilangkan merah kesan geget nyamuk tu Ann bleh guna minyak kayu putih.sgt2 berkesan.skejap je dh ilang tanpa kesan.

Ann said... Reply To This Comment

Jue : itu lah. sensitif sangat lah kaisya ni. kalau merah pastu hilang takpe jugak. ni langsung tak hilang. banyak dah tanda2 gelap tu kat dia, cuma yg ketara sangat kat pergelangan tangan tu la. :(

Yun : hehe. joking je auntie. kaisya kiss seme baby la, tak kira gegerl ke boboy. hihi.

minyak kayu putih eyh yun. utk kesan gelap/hitam tu pun leh ilang ke?

@e_da said... Reply To This Comment

siannya kaisya dah kena gigit nyamuk.. aritu mika sy sapu mopiko kejap kesan dah hilang.. tp ni jd gelap cubaetak bio oil.. maybe leh ilang tp kena sapu selalu... mmg geram ngan nyamuk

antalya said... Reply To This Comment

Ann: utk kesan hitam tu xtau sama ada berkesan atau tak.sbb sy cepat2 je sapu minyak tu bila nmpk kulit mya merah2 kena geget nyamuk.pastu xsempat berubah kaler kesan tu dh ilang. Ann cuba la taruk juga.kot berhasil

@ MaMa ALyA @ said... Reply To This Comment

tangan alya pun sensitif.. banyak dah love bite nyamuk bagi kat tangan dia.. huhu.. berbekas2 dah hitam2.. huhu... tgh cari solution jgak mcmana nak hilangkan parut tu.. huhu,,,

rose ~ Ibu Rafiq dan Aishah~ said... Reply To This Comment

amboi..kan main lagi melaram.tapi tuttt kene gigit plak tang pipi..cian..ehhe

comel...

NURUL JAMIAN said... Reply To This Comment

kena gigit apa tu raihan? nyamuk ke? meh beli cream papaw. elok utk baby :)

Post a Comment