Blogger templates

Kepada someone yang mencari maksud nama Kaisya




Thanks kepada someone yang meng-google 'maksud nama kaisya'. Bila baca tulisan dia, terdetik dalam hati untuk menulis sesuatu.

Actually awal2 aku nak letak nama alia is Kaisya something2 atau something2 Kaisya. But then puas aku belek buku nama2 Islam tu tidak pula aku jumpa ejaan yang aku nak. Yang ada cuma Kaiyisah, or Kaisah dalam ejaan pendek. Spelling yang macam ini dalam buku nama2 Islam bermaksud yang bijaksana. Insya-Allah.

Bila aku google, banyak juga result berkenaan nama Kaisya/Kaisha ni. Pronounced as Kay-shah, bermakna unik. Name origin from African. Ada juga spelling like this, Keisha yang bermaksud 'hidup dalam keadaan yang baik', which is variance from nama Aisha. Wallahu a'lam.

Silap aku juga sebab sokmo spell kaisya dalam blog ni, hatta dalam kehidupan harian pun. Cuma sejak kebelakangan ni mmg aku sudah ubah spelling kepada Kaiyisah, dan panggil dengan nama penuh. Kalau rasa panjang sangat aku bantai Alia je. Hahaha.

Terima kasih sebab men-google ini. At least mengingatkan aku supaya panggil anak dengan nama yang bermaksud baik. Jangan dalam surat beranak je bermaksud baik, tapi sebut nama dengan takde makna. Huhuhu.

4 busy bees:

ღnFashyaღ said... Reply To This Comment

Betul.Bagi nama anak sedap2 panjang2 last2 panggil boboi. Adoi. Hilang makna nama tu. Bagi nama Husna orang pasti sebut Husna. Tapi kadang2 nak manja2 terpanggil jugak Una. hihi...

lylieiqmal said... Reply To This Comment

nk request blh? dulu mcm pernah terbaca yg ann memula bg nama kaisyah dgn nama alya dan digantikan alia. kenape eh? blh share x...dari dulu nk tau sgt.

plz ann..:)

deena awanis said... Reply To This Comment

dina pun x suka kalau orang panggil nama rafique lain2 dari nama dia..kita penat cari nama with good meanings..sedap2 jer dorang alter...huhu

ain_nia said... Reply To This Comment

samala..
kalau org pgl syahmi nama lain selain syahmi, rase geram je..
ilang makne nama anak..hihi..
penat2 cr yg ade makna, elokla pgl nama yg ade makna..
doa tu..
harap2 anak kita2 jd seperti makna nama yg kita pilih..amin.

Post a Comment