Blogger templates

Asam pedas daging...

The other day ramai dikalangan BFFs yang try asam pedas daging hasil resepi dari Yun Nasir. Aku cuma mampu pandang dan telan ayaq liur je. Sebab jarang benar ada stok daging kat rumah. Husband lately dah jadi anti-red meat, dengan tanggapan bahawa red meat menambahkan kadar kolesterol dalam badan dia. 

Tapi yang aku pelik, red meat tak makan, benda lain yang penuh minyak telan pulak. Agagaga.

So last week bila tiba-tiba ada stok daging merah dalam fridge, aku macam teruja sikit. Terus cakap dengan bibik, kalau daging buat asam pedas sedap juga. Dia pandang buat muka pelik. But walaupun buat muka pelik, dia tetapppp layan permintaan aku tu. Semalam terhasillah asam pedas daging + tomato + bunga kantan so on. As usual, asam pedas dia belum pernah lagi mengecewakan tekak kami so far.


Cuma kali ni memang agak mengecewakan sikit. Entah, macam something not right somewhere. Haha. Daging okay, super lembut. Tapi rasa dia macam tak kick. Maybe daging memang bukan dijadikan untuk match dengan asam pedas. Mungkin. 

Husband pun complain. Daging buat rendang lagi sedap. Amboi kemain. Nak rendang aje, ingat Hari Raya apa?. Kofkofkof. So, seems like ini the first and last masak asam pedas daging. Ikut tekak aku, sokay aje sebab asam pedas memang salah satu kegemaran aku. Kau masak asam pedas letak bunga kantan dan daun kesum aje pun licin aku kerjakan. ^__^

Btw its a great recipe to try. Lagi-lagi penggemar asam pedas. Buat pekat-pekat, kasi timbul cili. Tapi sebelum tu jangan lupa kasik buang bijinya. Karang ada pulak yang masuk sepital pasal sembelit telan biji cili banyak sangat. :)

6 busy bees:

aziyana said... Reply To This Comment

apasal semua buat rase pelik ni..engkar resepi ni..yun nye resepi xde bunga kantan bagai..yana mmg ikut sebijik2 mcm yun sedap! hubby pun kate sedap..hihihhihi
ena pun tmabah bahna lain rase pelik..

nanonano said... Reply To This Comment

haha hoiiii aku ske asam pedas
tp bab nk daging mmg xlah
xske sbb daging lmbat msk, huhuhu

Ann Ilias said... Reply To This Comment

@aziyanaYana, pasal ingkar resepi kah?. kofkofkof. tapi org Johor msk asam pedas wajib buh bunga kantan & daun kesum. acane tu, hahaha

Ann Ilias said... Reply To This Comment

@nanonano beb, aku tinggal makan je tu pasal tak kisah kofkofkof. tp mmg ada pelik sikit rasa dia. bukan x sedap tau, tapi mcm pelik sikit. pelik2 pun, makan tetap makan. hahaha

antalya said... Reply To This Comment

ntah korang nih..kita bg resepi sesedap rasa korang kreatif sgt menokok nambah. kan tak sedap. meh sini dtg umah kita msk kasi korang mkn.sure menambah2 hahahah

sharEna said... Reply To This Comment

bkn x sedap kan ann. cume mcm daging n asam pedas x regu gitu. deme nie x paham kite tulis gaknye hahahhaa...xpe ann, i feel u. laki ko pon mcm laki aku aje. sama jenis tekak kowt kahkahhh

Post a Comment