Blogger templates

Super duper bizi sampai nak update blog pun tak sempat.

Ok. Kalau tajuk karangan panjang macam ni masa exam nanti, confirm examiner pangkah BESAR punya!.

Lately rasa macam bizi benar. Tapi tak tahu apa yang aku bizi-kan sangat. Nak update belog, dekat office sokmo ada yang menjeling. Nak update dari rumah, asyiklah berperang rebut Ipad dengan anak dara. Itu belum campur adegan berebut dengan bapak anak dara lagi.

And these two weeks memang banyak order masuk. Cake, cupcake, tartlet etc etc, Alhamdulillah. Penat jangan cakaplah, tapi perlu juga buat dengan baik. Yela, nak ambil duit orang bukan senang. Benda yang diberi kena setimpal dengan duit yang diambil. 

Tapi aku rasa sangat seronok everytime aku mem-baking. Rasa happy bila dengar bunyi mixer. Rasa segar bila cium bau serbuk koko. Rasa teruja bila nampak cake naik membukit, dengan harapan tak kecut bila dah sejuk. Haha. Rasa bahagia bila dapat berdiri sama-sama anak dara yang excited tengok adunan kek diputar dalam mixer.

Muka HAPPY

Aku tau aku agak exaggerate. Kah kah kah. Kenyataannya adalah aku dah immune dengan bau cake buatan sendiri. T__T

Kakak lately banyak berubah. Dah makin suka-suka-suka bergambar. Dan suka-suka-suka pre-load video masuk Ipad. Sampai video "Bulat kecil, bulat besar" nyanyian sedikit sumbang acik-mana-entah yang dia jumpa dekat Youtube pun dia simpan. Ada 1 muzik Upin Ipin yang dah hampir hafal. Bukan kakak je, termasuk aku dan ayah-nya.

"Tolong..tolong..ada serigala di sini
"Tolong..tolong..selamatkan biri-biri
          "Serigala?. Serigala?. 
          "Mana?. Mana?. Mari kita tolong..

"Serigala tak ada, biri-biri ada
"Hahaha

Haha. Itulah sikit bait-bait muzikal Upin Ipin tu. Bagus sebab cerita ni ada pengajaran, iaitu jangan bercakap bohong. :)

Okbai. Idea terputus sbb ada orang buat semak dan potong mood menulis aku. T__T

Sesekali tayang muka emak, takpe kot?. ^__^

8 busy bees:

nanonano said... Reply To This Comment

alhmdulillah murah rezeki sifu aku :p

sharEna said... Reply To This Comment

omaknye yg super kurus. silakan..silakan...klu aku super gemok pulak wakakaka

Ann Ilias said... Reply To This Comment

@nanonano
berjangkit rezeki dari pahang sane lah nampaknya
hehe

Ann Ilias said... Reply To This Comment

@sharEna ok aku sentap. part mana yg super kurus?. lengan?. hoh!. mu tak nampak part lain yg besar. T__T

lylieiqmal said... Reply To This Comment

yeah! lagu episod cerita kami kan? best sangat, lylie yg bukan budak2 pun suke!

Ann Ilias said... Reply To This Comment

@lylieiqmal hahaha. Lylie pun layan ke?. sama lah me+husband pun sama. Bagus juga dr tgk kawrun bukan2 kan, at least ada pengajaran. :)

deena awanis said... Reply To This Comment

tukang masak mmg selalu cenggitu kot ann..hihi

Ann Ilias said... Reply To This Comment

@deena awaniswhat?. tukang masak? hahaha, macam masih jauh nak mencapai tahap itu. masak asam pedas pun kadang2 tak jadi. ekekeke

Post a Comment