Blogger templates

Pengaruh rakan sebaya

Wajah pagi ini ^___^

Awal pagi ni tak macam biasa. Selalunya pagi-pagi aku akan carry 2 bag (my handbag & bag school Alia) di tangan kanan, dan tangan kiri dukung Alia pasal dia tidur. Tapi this morning dia bangun 6.30pagi. Mintak susu dan minum sebelah sementara aku solat. Behave. Masa aku tengah bersiap, dia baring tengok TV. Nampak je aku angkat handbag terus dia bingkas dan capai bag school dia. Capai tudung.

Aku tegur.

Mummy : Alia nak buat apa tudung?. Kita nak pergi school.
Alia : Aiya nak pakai tudun.
Mummy : Tak payah. Nanti belum sampai sekolah dah mintak buka. Bla..bla..bla.. *aku start membebel*
Alia : Aiya nak pakai tudun mummy. Kakak memua pakai tudun. 

Ok. Seriously pengaruh rakan sebaya. Tapi tak apa. Pengaruh yang baik. Sejuk hati mummy. Mula ingatkan separuh jalan je. Tapi sampai sekolah memang tudung masih lekat. Aku tak tahulah now masih pakai atau sudah buka. :)


7 busy bees:

sharEna said... Reply To This Comment

aku selalu nyurukkan tudung Naurah yg satu tu. sbb x senonoh kdg tu pakai shorts & shirt bertudung hahaha...

klu g kedai ke xpelah.ini nk g jalan2, mmg x dpt larr haha

Hany said... Reply To This Comment

hahahhaa sama lar mcm Faqihah tu. pantang nak kuar rumah kompom nak tudum gak... mcm ibu katanya. hhahaha

nanonano said... Reply To This Comment

Aku klu g cari tdung sokmo la geram tgk tdung bdk kecik2, lawo2 weh, nak je bli, hahahaha

antalya said... Reply To This Comment

insyaallah sampai balik dia akan pakai tudung tu.ngikut kakak2 kt sana

NURUL JAMIAN said... Reply To This Comment

alahai sejuk perut ibu mengandung tau alia.

kalau raina pakai sekejap di tarik2 tudung tu. tp kalau pakai spek hitam tu tak di tarik2 pulak. hrp raina pun akan bersedia pakai tudung mcm alia

Hanani said... Reply To This Comment

bagusnya aliya..kalau kasih kejap je nak pakai tudungnya..

Ann Ilias said... Reply To This Comment

@sharEna haha. ni pun pakai baju lengan pendek jugak. tp nasib baik seluar panjang. dimaafkanlah. kofkofff

Post a Comment