Blogger templates

"Do It Yourself" Katanya!

As-salam.

Entry tenggelam timbul pasal aku tak berapa sihat lately, sibuk sikit sbb baru buka dapur semula untuk baking, yeay. Rasa macam di awang-awangan bila dapat bau tepung -- exaggerate.

Ada satu masa bila aku terlebih rajin, aku suka bongkar almari untuk check baju/pakaian yang ada dalam tu. Sebab aku rasa kenapa banyak baju beli tapi almari tak penuh-penuh. Kah kah.

So a week before pergi Cameron Highland, kita orang ada aktiviti membongkar almari untuk kasi separate baju-baju yang masih boleh pakai dan yang sudah layak dibuang. Sudahnya 10 plastic hitam penuh dengan baju-baju lama. At first niat nak kasi orang tapi bila tengok condition baju -- terus tak jadi. Lagipun kenapa perlu kasi baju lama kalau kita masih mampu nak beri baju baru?. T__T

Selain korek baju lama, jumpa juga beberapa helai chiffon dress berlabel Poplook tersadai at one partition tu. Kesian. Dulu zaman ber-dress bagai memang suka la pakai. Kalau berdiri kena tiup angin rasa terbuai-buai je. Sekarang ni aku rasa mcm tak praktikal aku nak pakai macam ittew dengan anak yang "sangat baik" perangainya. Ada karang yang bersilat siap angkat dress kepit celah peha. Ceh.


Salah satu kegemaran suatu waktu dulu. Eheh, statement mcm lama sangat kan kewujudan dress tu, padahal beberapa bulan je pun. Aku suka colour ni. Bajet kulit melepak sangat nk pakai terang-terang gini tapi aku apa peduli. Haha. Murah je, RM69 tu yang nak let go pun tak sampai hati.

Sudahnya, hasil kebijakan aku, maka terhasilla baju baru yang dipakai masa jalan-jalan di Cameron tempoh hari. Bahaha!.


Kreatif tak kreatif la kan. Korang hado?. Hakhak. So ada beberapa helai lagi menunggu masa untuk di-transform-kan menjadi blouse. Kalau dah jadi nanti aku post sini lagi occay!


6 busy bees:

sharEna said... Reply To This Comment

bagus..kreatif hahahaha

lylieiqmal said... Reply To This Comment

yeah...nak potong gak la dress yang ade..blh gak pakai. Bila da mengembang pakai dress, da macam tempayan bergerak.hihih..

nanonano said... Reply To This Comment

kahkahhhh,
wehhh kain lebih tu ko buang mane??
diy la jadi skirt kembang kakak wehh

NURUL JAMIAN said... Reply To This Comment

Wahhhh kreatifnya ko ann. aku banyak maxi dress dari Poplook yang dah terperap lama. boleh jugak ni buat mcm ko ni

~daRLee ZuRiS~ said... Reply To This Comment

Hihii..bagusnye ann.
Thanks for the idea.boleh lah tiru ek.zuris pun banyak dress yg gerenti tak dapat nak pakai dlm masa terdekat nih since Muqri bf.susah nak selak ;)

antalya said... Reply To This Comment

pandaiiiiii

Post a Comment