Blogger templates

Doakan kesejahteraan --

Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar: (Iaitu) orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata: “Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali.”
(Al-Baqarah : 155-156)


Ya Allah. Susahnya hati sekarang ni bile terfikir hal keluarga di kampung. Walaupun keluarga suami, tetap juga macam keluarga sendiri. "Orang" kata semua ok, normal. Tapi bila terkenang waktu malam kami tidur dengan aman, keluarga dekat sana tak lena menunggu apa yang bakal jadi, rasa sayu sangat hati ni. 

Malam kelmarin, cousin husband kena shot dalam kejadian yang tengah hangat dilaporkan dekat Semporna, Sabah. Innalillah. Mujur Allah masih beri dia kesempatan untuk bernafas atas muka bumi. Maka diberi pinjaman nyawa untuk teruskan kehidupan. Allahuakbar. Sedih. Tapi tak semua bernasib baik. Saudara kepada seorang officemate yang suaminya juga dari sana, jadi mangsa. Salah seorang dari enam yang terkorban. Alfatihah.

No words. Tak ada perkataan dapat gambarkan perasaan sekarang. Cuma mohon doa kalian semoga keadaan balik kepada asalnya. Moga semua selamat. Moga moga.



0 busy bees:

Post a Comment