Blogger templates

Eat clean. Ayam tanpa disuntik dari Ladangku.

Assalamualaikum.

Lebih kurang sebulan lepas, ada kawan-kawan yang share iklan tentang ayam ini. Actually saya memang jarang sangat ambil tahu tentang barang basah sebegini sebab selalunya husband yang uruskan. Dia yang ke pasar restock bahan basah, dia juga yang selalunya menyiang dan cuci. Saya tinggal pack dalam tupperware dan masuk fridge. Eheheh.

Tapi sejak tahu tentang ayam ni, saya teringin sangat nak beli. Sebab utama adalah ianya tanpa suntikan hormon tumbesaran. Selain itu, ianya adalah bebas klorin, dan keluaran Muslim yang diyakini proses sembelihannya.


So, Selasa lepas saya order melalui whatsapp kepada agen di area Putrajaya. Malam itu juga beliau hantar terus ke rumah.

Ayam ni dalam bentuk frozen. Disejuk-bekukan siap ada ice lagi masa saya terima. Dipotong 10 atau 12 bahagian mengikut permintaan. Harga RM15 seekor which is saya rasa murah jika nak dibandingkan dengan tenaga dan masa yang perlu kita keluarkan untuk beli ayam di pasar.

Berminat boleh hubungi stokis Ladangku. 



0 busy bees:

Post a Comment