Blogger templates

Bento Kakak : Minggu Ketiga & Semoga Istiqomah

Assalamualaikum.

Salam Jumaat, penghulu segala hari. Semoga dipermudahkan segala urusan kita insya Allah. Alhamdulillah, urusan persekolahan kakak semakin hari semakin lancar. Mak pun dah boleh adapt dengan rutin harian. 

Sekarang ini setiap hari rasa cepat sangat masa berlalu. Saya akan bangkit jam 5am setiap hari, prepare breakfast dan lunch for the whole family. Lepas itu pack masuk bag, asingkan Khadeejah dan BIL punya food. Pukul 7 pagi dah kena keluar rumah, kalau tidak nanti ada budak muncung sebab takut nama kena tulis dalam buku pengawas. Omo. 

Lunch hour saya akan ke sekolah kakak hantar makanan. Kadang hantar baju dan tudung sekolah if ada PJ. So far semua itu saya buat everyday without failed kofs. Dalam hati terus rasa amboi gagahnya diriku ekekeke.

Antara menu bento. Memang biasa-biasa saja janji ada food untuk kakak. Kalau nak deco, saya kena bangun pukul 3 pagi agaknya kan haha. Sejujurnya saya happy dengan rutin harian yang sibuk, kecuali rutin pergi ke pejabat hiks. Everyday kena jalan cepat-cepat supaya tak lambat sampai ke sekolah kakak. Macam tak cukup tanah rasanya berjalan, dengan cuaca panas terik ya Allah rasa nak nangis. Lunch dalam kereta kadang sampai tercekik sebab terlupa bawa air hiks. Belum lagi hari hujan basah kuyup, tapi bila sampai ke pejabat semula, hati rasa puas, happy. Haih la mak-mak ni pelik betul.



Apa pun, doakan semoga saya istiqomah. 


3 busy bees:

mamaelly said... Reply To This Comment

meriahhhnya Ann.. my turn next year..haih boleh ke tak ni

juelee said... Reply To This Comment

semoga kita seme supermom ni tabah dalam membesarkan anak.. smg anak2 pulak ingat susah payah kita ni kan kan kan.... go mummy go

Maimun Razali said... Reply To This Comment

cayalah ann..aku nie kadang bagi bekal kadang tak bagi..tapi banyak yang tak bagi pun sebab mirza xnk mkn sangatt

Post a Comment