Blogger templates

Sihat Dengan Shaklee

Assalamualaikum.

Actually cerita bermula masa balik beraya awal bulan hari tu. Malam sebelum raya kan Deejah cranky tidur malam sebab flu. Agak teruk juga. 

Ubat ada je standby. Petang sebelum tu dah bagi 1 dos.

So pagi tu nampak macam tak ada perubahan. Kebetulan mak saya consume supplement Shaklee. Call adik minta opinion, apa yang boleh Deejah consume, berapa dos dan sebagainya. So lepas few minutes saya ke dapur prepare susu dan supplement yang sesuai.

Alhamdulillah selepas kali pertama, nampak agak kurang. Teruskan lagi untuk beberapa hari seterusnya. Selain Deejah saya bagi juga pada Kaisya. 

Nampak serasi kedua-duanya.


Ha. Itu dia. Saya beri anak-anak Nutriferon Shaklee.

Sejak serasi dari hari itu memang saya teruskan bagi sampai sihat. Now saya dan anak-anak follow rutin seminggu sekali, setiap hari Jumaat. Paksa kakak minum susu dalam botol semula, sebab dia fussy eater. Apa yang nampak lain sikit dia akan reject.

Jalan mudah, buat susu masuk Nutriferon. Sekejap saja habis.

I am a happy mother ever eheh.

Oh by the way, selain Nutrifeon, anak-anak saya consume Milkshake sekali sehari setiap pagi. Masuk susu juga, senang. Tak perlu nak bersilat paksa bagi makan supplement.


Alhamdulillah so far memang serasi dan sesuai dengan anak-anak. Kerap jugak datang selesema yang tak jadi eheh. Selesema ni sebenanrnya punca jadi batuk dan demam untuk anak-anak saya. So bila dapat cegah yang satu ini, insya Allah yang lain pun tercegah sama.

Saya bukan ahli Shaklee. Saya cuma pengguna tetap insya Allah.

Kalau berminat boleh contact kawan-kawan saya di Ana Lyana (FB), atau adik saya di facebook : Nabeela Ilias +6014-8282039 nanti minta dia harga kasih sayang haha.

Jom sihat dengan Shaklee.

1 busy bees:

Maimun Razali said... Reply To This Comment

waahhhh nak try jugaklah

Post a Comment